جهرمی:
نظام آموزشی باید از تحول بنیادین دیجیتال بهره گیرد
سرگرمی كامپیوتری: وزیر ارتباطات با اشاره به اینكه جهان یافته هایی نو برای آموزش كودكان و نوجوانان پیش روی ما قرار داده است، اظهار داشت: نظام آموزشی ما باید از تحول بنیادین دیجیتال بهره گیرد.
به گزارش سرگرمی كامپیوتری به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در شبكه اجتماعی اینستاگرام به مناسبت اول مهرماه و شروع سال تحصیلی نوشت: اول مهر كه می گردد پرنده خاطراتم پر می كشد به روزهایی كه با بدرقه دعای مادر راهی مدرسه می شدم. لباس و كیف و كفشم و لوازم التحریرم معمولی بود و متناسب با وضع معاش خانواده ای به نسبت شلوغ، پدری كارگر و حال و هوای شهری جنوبی، اما كانون خانواده ما گرم بود و مادر و پدرم مهربان و بسیار سختكوش. وی افزود: كم بود، سخت بود و گاهی به مو می رسید ولی هیچگاه گسسته نمی شد چون دلهایمان خوش بود و قلبهایمان لبریز از محبت و عاطفه ای كه همدیگر را با آن می نوازیدیم و رشد می كردیم. جهرمی اضافه كرد: آن روزها تازه نام جبار باغچه بان را می شنیدیم كه چگونه با سخت كوشی و ابتكار، روش هایی را برای آموزش ناشنوایان ابداع كرده بود. با مهدی آذریزدی آشنا شده بودیم كه قصه های خوب برای بچه های خوب را نوشته بود. شعرهای كودكانه و زیبای عباس یمینی شریف و مصطفی رحماندوست را می خواندیم و لذت می بردیم. با بیان لطیف پروین و ملك الشعرای بهار حال می كردیم و با «توانا بود هر كه دانا بود» فردوسی خو گرفته بودیم و از سرگذشت نابغه شرق، بوعلی سینا لذت می بردیم. وزیر ارتباطات افزود: با همه سختی ها و خوشی ها و ناخوشی ها بالیدیم و تغییر در نظام آموزشی را بارها دیدیدم و آزمودیم و بالاخره وارد دانشگاه شدیم تا دغدغه ها و نگرانی هایمان برای آینده و اشتغال و ازدواج دو چندان شود و آن روزها همه جوانان بیش و كم چنین دغدغه هایی داشتند و متاسفانه اكنون بیش از آن روزها نگران آینده و سرنوشت خویش هستند. به قول وی، بدون شك بخش مهمی از این دغدغه ها ریشه در نظام آموزشی داشت كه متناسب با اقتضای جامعه و فرهنگ و نیاز ما، طراحی نشده بود و همچنان هم ادامه دارد. جهرمی با تاكید براینكه حالا زمان تغییر كرده و جهان یافته هایی نو برای آموزش كودكان و نوجوانان پیش روی ما قرار داده است اظهار داشت: این یافته ها مبتنی بر استفاده از فناوری های جدید در حوزه آموزش است. وزیر ارتباطات تصریح كرد: دیر یا زود، نظام آموزشی ما باید از تحول بنیادین دیجیتال بهره گیرد. تحول دیجیتال با آنچه استفاده بی رویه و بی مهابای كودكان و نوجوانان از اینترنت و تبلت و موبایل و بازی های كامپیوتری است تفاوت دارد. در تحول دیجیتال نرم افزارها و سخت افزارها در خدمت دانش آموزان هستند نه دانش آموزان در خدمت نرم افزار و سخت افزار؛ در تحول دیجیتال محتوا در اولویت قرار دارد. وی اظهار داشت: تحول دیجیتال كانون خانواده را تهدید نمی نماید. میان خانواده ها فاصله ای تولید نمی گردد و همان عاطفه و محبت دوست داشتنی و به یاد ماندنی دوباره تكرار می گردد. تحول دیجیتال برای سهولت و نزدیكی طراحی شده است نه برای دوری و سختی، و خواه ناخواه همه اجزای زندگی را به تدریج در بر خواهد گرفت.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب