تبلیغ ناشیانه کوکاکولا که با هوش مصنوعی تولید شده سوژه کاربران شد

تبلیغ ناشیانه کوکاکولا که با هوش مصنوعی تولید شده سوژه کاربران شد

سرگرمی کامپیوتری: شرکت کوکاکولا تبلیغات کریسمس امسال خودرا با بهره بردن از هوش مصنوعی ساخته است و آنقدر عجیب و غریب است که واکنش کاربران را در پی داشته است.


به گزارش سرگرمی کامپیوتری به نقل از ایسنا، کوکاکولا مجموعه ای از تبلیغات کریسمس تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر نموده است که موجب تمسخر کاربران رسانه های اجتماعی شده است.
به نقل از فوربس، ویدیو های تولید شده توسط هوش مصنوعی به آرامی راه خودرا به حوزه تبلیغات باز کرده است و تازه ترین مدلهای هوش مصنوعی قادر به ایجاد کلیپ های کوتاه هستند.
ژوئن گذشته بود که یک شرکت تولید اسباب بازی یک تبلیغ تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر نمود که تصاویر عجیب و غریبی را نشان می داد و موجب واکنش های شدید در رسانه های اجتماعی شد.
حالا کوکاکولا سه تبلیغ کوتاه تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر نموده است که واکنش های مشابهی را برانگیخته است.
سه استودیوی هوش مصنوعی سکرت لول(Secret Level)، سیلورساید ای آی(Silverside AI) و وایلد کارد(Wild Card) برای ایجاد این تبلیغات از مدلهای هوش مصنوعی لئوناردو(Leonardo)، لوما(Luma)، ران وی(Runway) و مدل جدیدی به نام کلینگ(Kling) استفاده کردند.
جالب توجه است که این تبلیغات جدید تولید شده توسط هوش مصنوعی، نقاط ضعف و محدودیت های فعلی مدلهای تولید ویدئو را نشان میدهد.
این ویدیوها شامل تصاویری از انسان های خندان و در عین حال عجیب، حالات چهره وهم انگیز و حرکات غیر طبیعی است.
این تبلیغ نسبت به تبلیغ آن شرکت تولید اسباب بازی که گفته شد، محتاط تر و پیچیده تر است و مونتاژ سریعی از کلیپ های بسیار کوتاه است که عمدتا بر وسایل نقلیه و نماهای نزدیک از چهره های خندان تمرکز دارد.
بطور خلاصه، این تبلیغ، فیلمی است که تولید آن برای هوش مصنوعی مولد چندان چالش برانگیز نیست.
کوکاکولا می گوید این آگهی تولید شده توسط هوش مصنوعی در حقیقت یک ادای احترام به تبلیغات نمادین کوکاکولا برای کریسمس سال ۱۹۹۵ به نام «تعطیلات در راه است» است.
در این آگهی کوتاه مانند آن تبلیغ دهه ۹۰، شاهد کامیون های قرمز رنگی هستیم که با چراغ های کریسمس و تصویر بابانوئل تزیین شده اند و چند نمای نزدیک از چهره های خندان می بینیم که بطری کوکاکولا را در دست گرفته اند.
از نکته های عجیب این آگهی نیز می توان به نکاتی همچون این که چهره بابانوئل هیچ گاه روی صفحه ظاهر نمی شود و فقط دست تپل او که یک بطری کوکا را در دست گرفته است و چرخ های کامیون که بدون چرخیدن روی زمین می چرخند، اشاره نمود.
همین اشتباهات و سهل انگاری ها باعث شده تا کاربران این آگهی را مسخره کنند.
خیلی از کاربران و کارشناسان تحت تأثیر این تبلیغ قرار نگرفته اند و بسیاری این فناوری را به عنوان تلاشی ضعیف برای ارزان کردن نیروی کار و نابودی برخی مشاغل تعبیر کردند.

1403/08/28
09:15:26
0.0 / 5
56
تگهای خبر: بازی , شركت , فناوری , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری