تعادل بین درآمد و هزینه عامل توسعه ارتباطات و ارائه خدمات به مردم

تعادل بین درآمد و هزینه عامل توسعه ارتباطات و ارائه خدمات به مردم

شرکت مخابرات ایران اعلام نموده که با رشد هزینه نیروی انسانی و تجهیزات در مقایسه با درآمد شرکت، سودآوری این شرکت به ازای دارایی در سال ۱۳۹۸، یک درصد بوده و در شش ماه اول سال ۱۳۹۹ به زیان تبدیل گشته و برای نجات از این شرایط، لازم است تعرفه ها پس از ۱۷ سال راکد ماندن، افزایش یابد.


به گزارش سرگرمی کامپیوتری به نقل از ایسنا، شرکت مخابرات ایران اعلام نموده که اهمیت ارتباط با مشتریان و ایجاد یکپارچگی درون سازمان، از بدیهیات بازار رقابت است. در قرن بیست ویکم، بهره گیری بهینه و اثربخش از فناوری اطلاعات به یکی از شاخصهای اصلی و کلیدی موفقیت بنگاه های موفق جهان تبدیل گشته است. در دنیای کسب و کار امروز که مشتریان با وجود رقبا و محصولات بسیار مختلف از حق انتخاب بسیار متنوعی برخوردار می باشند، دیگر اتکاء به روش های سنتی و قدیمی بازاریابی و فروش راهگشا نخواهد بود. براین اساس تمامی شرکت ها و بنگاه های بزرگ اقتصادی با اتکا به ابزارهای فناوری نوین، می توانند در بازار رقابت مشتری را که حق انتخاب دارد، به سمت خود سوق دهند.
بر این اساس شرکت مخابرات ایران هم از این فضای رقابت مستثنی نیست و باید بدون کمترین تعللی سهم بازار را از آن خود کند و یا آنچنان در این فضای رقابتی مقاوم باشد که این سهم را از دست ندهد. اما آنچه شرکت مخابرات ایران را در این بازار رقابتی یک قدم جلوتر از سایر رقبا نگه داشته، خصوصیت ها و توانمندی هایی است که این شرکت از ابتدا در کشور و در بین سایر اپراتورهای ارتباطی داشته است.
بستر ارتباطی اصلی حاضر در مناطق کمتر برخوردار و روستاها، محور اصلی ایجاد شبکه ملی اطلاعات در بخش زیرساخت، پیشران توسعه دانش ارتباطات در کشور، موتور محرک اقتصاد دیجیتال و افزایش بهره وری در سطح ملی و ارائه خدمات ارتباطی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به تمامی خانوارها، شرکت ها و دستگاه ها همچون خصوصیت هایی است که اهمیت شرکت مخابرات ایران در کشور را نشان داده است.
این شرکت، همینطور با پرداخت سالانه حدود ۱۲هزار میلیارد تومان به دولت، اشتغالزایی مستقیم برای بیشتر از ۷۰ هزار نفر و اشتغال زایی غیرمستقیم برای بیشتر از ۳۰۰ هزار نفر، بعنوان پیشران در حوزه خرید و پشتیبانی از تولید داخل و شبکه مادر ارتباطی بعنوان بستری برای تمامی شرکت ها در زنجیره ارزش صنعت هم هست. با خصوصیت هایی که بر اهمیت شرکت مخابرات ایران بعنوان مهم ترین اپراتور ارتباطی کشور تاکید می کند، این شرکت هم اکنون با مشکل اساسی زیان دهی و عدم توسعه مواجه می باشد.
هم اکنون، روند حاشیه سود شرکت مخابرات ایران، در بخش تلفن ثابت، به دلیل تورم و عدم تناسب تعرفه ها نزولی است. سودآوری مخابرات بخش ثابت به ازای دارایی در سال ۱۳۹۸، یک درصد بوده است یعنی به ازای هر صد تومان دارایی، تنها یک تومان سود عاید شرکت مخابرات ایران شده که این عدد در شش ماه اول سال ۹۹ به زیان تبدیل گشته است.
بنا بر اعلام شرکت مخابرات ایران هم اکنون این شرکت با کاهش درآمد تلفن ثابت نسبت به ۱۷ سال گذشته، مواجه می باشد چونکه علیرغم تورم بالا در کشور، درآمد مکالمه تلفن ثابت سالانه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان کاهش نسبت به سال ۱۳۹۱ و درآمد کل تلفن ثابت سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش نسبت به سال ۱۳۹۱، را نشان داده است. این مورد ناشی از سیاست گذاری های مبتنی بر کاهش تعرفه در زمان اوج تورم است. اما شرکت مخابرات ایران در این زمان، با شتاب بیشتر هزینه و افزایش شدید حقوق و دستمزد روبرو شده است. عدد حقوق و دستمزد و مستمری سال ۱۳۹۹ شرکت نیز، با عنایت به مصوبات، ۵۰ درصد رشد را نشان داده است.
آمار درصدهای رشد افسارگسیخته از هزینه نیروی انسانی و تجهیزات، نشان دهنده این است که نرخ رشد هزینه حدودا از نرخ رشد درآمد بیشتر است و این بدان معناست که در بلندمدت شرکت مخابرات گرفتار بحران مدیریت مالی خواهد شد، بنابراین نخستین و مهم ترین بخشی که از این مورد صدمه خواهد دید، کیفیت خدمات و توسعه ارتباطات خواهد بود. در چنین شرایطی آنچه می تواند این اپراتور را نجات دهد، افزایش منطقی تعرفه ها پس از ۱۷ سال راکد ماندن است. این کمترین کاریست که نظام حاکمیت کشور نه برای کمک به یک اپراتور مخابراتی و ارتباطی در کشور بلکه برای ارائه خدمات با کیفیت به مردم و توسعه ارتباطات، انجام می دهد.




منبع:

1399/11/09
16:12:05
0.0 / 5
1022
تگهای خبر: اپراتور , خدمات , دیجیتال , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری