حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۴۳۸
دستیابی به سود از اطلاعات کودکان در آمریکا محدود می شود
به گزارش سرگرمی کامپیوتری، طبق پیشنهاد جدید کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، شرکت های بزرگ فناوری مانند آلفابت(مالک یوتیوب)با محدودیت های بیشتری در رابطه با شیوه استفاده ازداده های کودکان برای دسترسی به سود بیشتر روبرو می شوند.
به گزارش سرگرمی کامپیوتری به نقل از رویترز، بر طبق پیشنهاد جدید کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، شرکت های بزرگ فناوری مانند آلفابت(مالک یوتیوب) با محدودیت های بیشتری درباره ی شیوه استفاده از داده های کودکان برای دسترسی به سود بیشتر روبرو می شوند. کمیسیون فدرال ارتباطات در بیانیه قانون پیشنهادی نوشته بود مشغول بررسی تغییر قانون صیانت از حریم خصوصی آنلاین کودکان است تا محدودیت های بیشتری بر زمان و شیوه استفاده شرکتها از داده های کودکان برای سودآوری وضع کند. همین طور این آژانس فدرال اعلام نمود شیوه استفاده شرکتها از نوتیفیکیشن ها برای تشویق کودکان به آنلاین ماندن را محدود می کند. این قانون روی شرکت هایی تاثیر می گذارد که داده های خصوصی کاربران حدود ۱۳ سال و کمتر را جمع آوری می کند. لینا خان رئیس کمیسیون فدرال ارتباطات در این زمینه می گوید: کودکان باید بتوانند بدون آنکه تحت رصد شرکت هایی باشند که در پی جمع آوری و پول درآوردن از اطلاعات شخصی آنها هستند، در فضای آنلاین بازی کنند و بیاموزند. تغییرات پیشنهادی برای قانون مذکور لازم است، به ویژه در عصری که ابزارهای آنلاین جهت زندگی روزمره حیاتی هستند. از آنجائیکه بسیاری پلت فرم ها و وب سایت های اینترنت رایگان هستند، شرکتها برای تامین هزینه هایشان به تبلیغات متکی هستند. آنها می کوشند تبلیغات را با بهره گیری از اطلاعاتی درباره ی علایق کاربران طراحی نمایند. منتقدان پلت فرم های آنلاین را متهم می کنند که نتوانسته اند لطمه هایی که الگوریتم های آنها برای نگهداشتن کودکان در فضای آنلاین به وجود می آورند را برطرف کنند. بر طبق تغییرات پیشنهادی شرکتها باید به اشتراک گذاری اطلاعات کودکان با آگهی دهندگان و دیگر طرف های ثالث، بطور جداگانه رضایت قابل تایید والدین را دریافت نمایند. تغییرات مذکور تاکید بر این مساله دارند که اگر کودکان اجازه جمع آوری اطلاعات خصوصی شان را ندهند، شرکتها نتوانند فعالیت کودکان را ممنوع کنند، علاوه بر آن به مدارس اجاره می دهد تا شرکت هایی که فناوری آموزشی را فراهم می کنند را از استفاده تجاری از اطلاعات جمع آوری شده، منع کنند. کمیسیون فدرال ارتباطات مهلتی ۶۰ روزه برای دریافت اظهارنظرها در باره این پیشنهادات تعیین کرده است.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب