معاون دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات:
ارائه بیش از 6 هزار خدمت و مجوز در پنجره واحد خدمات دولت هوشمند
سرگرمی کامپیوتری: معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران در همایش تبیین قوانین توسعه دولت هوشمند و حکمرانی داده گزارشی از آخرین وضعیت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه نمود.
به گزارش سرگرمی کامپیوتری به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جواد موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در همایش تبیین قوانین توسعه دولت هوشمند و حکمرانی داده ها با ارائه گزارشی درباره ی وضعیت حضور و سیر زمانی اتصال دستگاهها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، اظهار داشت: هم اکنون فقط اتصال دستگاهها موضوعیت ندارد و امسال بحث تکمیل خدمات را دنبال می نماییم.
وی ضمن اشاره به این که تا حالا ۱۳۷ دستگاه ملی متصل شده اند، اضافه کرد: مبنای ما دستگاه های اصلی و ملی هستند.
موحد اشاره کرد: از مرداد ماه سال قبل که نیم میلیون مراجعه به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند داشتیم در تیرماه سال جاری به ۱۱۳ میلیون مراجعه به سامانه های ملی و استانی دستگاهها داشته ایم و در آبان ماه سال جاری نیز ۶۵ میلیون مراجعه به پنجره ملی داشته ایم که نشان از یک تجربه موفق در این حوزه دارد.
وی به آمار تجمیعی نیز اشاره نمود و اظهار داشت: از مرداد ماه سال قبل از ۱.۵ میلیون مراجعه در آبان ماه سال جاری به ۶۴۶ میلیون مراجعه رسیده است که نشان میدهد این یکپارچه سازی مورد استقبال مردم بوده است.
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات اشاره کرد: بیش از ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند احراز هویت شده و از خدمات دولت بهره برده اند.
وی ضمن اشاره به این که تا حالا ۵ هزار و ۲۴۰ خدمت شناسنامه دار شده است، اضافه کرد: دستگاه های اجرائی مشمول در این عرصه ۱۴۲ دستگاه بوده است.
موحد ضمن اشاره به این که راه اندازی پنجره واحد خدمات دانشگاهی بیش از ۴۰۵ سامانه دانشگاه ها در دسترس مردم قرار گرفته است، اظهار داشت: همین طور بیش از ۴۶۰۰ مجوز نیز بوسیله درگاه ملی مجوزها نیز ارائه می شود که حدود ۳۰۰۰ مجوز صنفی هستند و ۱۶۰۰ مجوز مربوط به دستگاه های اجرایی می باشد. در جمع بیش از ۶ هزار خدمت و مجوز دولتی و صنفی در این پنجره به مردم ارائه می شود.
وی بیشترین مراجعه به سامانه ها را مربوط به وزارت آموزش و پرورش، وزارت مسکن و شهرسازی و تامین اجتماعی اعلام نمود و اضافه کرد: سامانه های املاک و مستغلات، خدمات انتظامی فراجا و خدمات دانشگاهی در رتبه های بعدی مراجعه مردم هستند.
معاون دولت الکترونیک به چالش های این حوزه نیز اشاره نمود و اظهار داشت: ما در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ۳ سطح احراز هویت داریم که چالش های سطح دو مربوط به عدم ارائه سرویس عکس است که درحال رفع آن هستیم و سطح سوم هم امضای دیجیتال است.
وی متولیان گوناگون برای استعلام اتباع خارجی را یکی دیگر از چالش های این حوزه عنوان نمود و اضافه کرد: اقدامات مقدماتی راه اندازی پایگاه داده یکپارچه در این عرصه انجام شده و امیدواریم با این کار دیگر چالشی برای ارائه خدمات الکترونیک به اتباع خارجی نداشته باشیم.
موحد به رتبه دستگاه های میز دولت در ارائه خدمات در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اشاره نمود و اظهار داشت: وزارت نیرو با ۸۹ درصد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با ۸۷ درصد، وزارت آموزش و پرورش با ۸۶ درصد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۸۰ درصد و وزارت کشور با ۷۳ درصد در بالای این جدول قرار دارند.
وی به رتبه سازمان ها و نهادهای مستقل نیز اشاره نمود و اضافه کرد: فراجا و سازمان انرژی اتمی با صد در صد خدمات و بنیاد شهید با ۹۷ درصد و بانک مرکزی نیز با ۸۰ درصد خدمات در بالای جدول این بخش از دستگاهها قرار دارند.
منبع: سرگرمی كامپیوتری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب