هوش مصنوعی، شخصیت ۱۰۰۰ نفر را کپی کرد!

هوش مصنوعی، شخصیت ۱۰۰۰ نفر را کپی کرد!

به گزارش سرگرمی کامپیوتری، گروهی از محققان «دانشگاه استنفورد» و «گوگل دیپ مایند» با کمک هوش مصنوعی، کپی هایی را از شخصیت ۱۰۰۰ شرکت کننده ساختند و تقلید آنها را از همتایان انسانی خود بررسی کردند.


به گزارش سرگرمی کامپیوتری به نقل از ایسنا، تصور کنید که با یک مدل هوش مصنوعی برای یک مصاحبه به مدت دو ساعت گفتگو می کنید. یک صدای دوستانه به واسطه این گفتگو که اطلاعاتی را از دوران کودکی، خاطرات و کار تا افکار شما در رابطه با سیاست مهاجرت شامل می شود، شما را راهنمایی می کند. مدتی بعد، یک کپی مجازی از شما می تواند ارزش ها و ترجیحات شما را با دقت خیره کننده ای به تصویر بکشد.
به نقل از ام آی تی تکنولوژی ریویو، پژوهش جدید گروهی از محققان «دانشگاه استنفورد»(stanford university) و «گوگل دیپ مایند»(Google DeepMind) نشان داده است که این ایده حالا امکانپذیر است.
این گروه پژوهشی به سرپرستی «جون سونگ پارک»(Joon Sung Park) دانشجوی مقطع دکتری علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد، ۱۰۰۰ نفر را برای این پژوهش استخدام کردند که برپایه سن، جنسیت، نژاد، محل سکونت، تحصیلات و ایدئولوژی سیاسی با یکدیگر تفاوت داشتند. هر کدام از این افراد برای مشارکت در این پژوهش تا ۱۰۰ دلار دستمزد دریافت نمودند. محققان از راه مصاحبه با شرکت کنندگان، نمونه هایی را از کپی آن افراد ایجاد کردند. شرکت کنندگان طی آزمونی که نشان داده است عوامل هوش مصنوعی چگونه از همتایان انسانی خود تقلید می کنند، مجموعه ای را از آزمایش های شخصیتی، نظرسنجی های اجتماعی و بازی های منطقی به فاصله دو هفته انجام دادند. سپس، عوامل هوش مصنوعی همان آزمایش ها را تکمیل کردند و نتایج ۸۵ درصد مشابه بود.
پارک اظهار داشت: من معتقدم اگر بتوانید یک گروه را از نمونه های کوچک خود داشته باشید و تصمیماتی را بگیرید که قبلا می گرفتید، در نهایت آینده را شکل خواهید داد.
کپی های هوش مصنوعی در این پژوهش، «عوامل شبیه سازی» نامیده می شوند و انگیزه ایجاد آنها اینست که انجام شدن پژوهشها را برای محققان حوزه علوم اجتماعی و سایر زمینه ها آسان تر کند. اگر بتوانید مدلهای هوش مصنوعی بسازید که مانند افراد واقعی رفتار کنند، می توانید از آنها برای آزمایش هر چیزی استفاده کنید؛ از مبارزه با اطلاعات نادرست در شبکه های اجتماعی گرفته تا شناسایی رفتارهایی که به ترافیک منجر می شوند.
عوامل شبیه سازی کمی متفاوت از عواملی هستند که امروزه بر کار شرکتهای پیشرو در حوزه هوش مصنوعی تسلط دارند. عوامل دوم معروف به «عوامل مبتنی بر دستگاه»، مدل هایی هستند که به منظور انجام دادن کارها برای شما ساخته شده اند، نه اینکه با شما صحبت کنند. برای نمونه، آنها امکان دارد کارهایی را مانند وارد کردن داده ها، بازیابی اطلاعات ذخیره شده یا رزرو سفر و برنامه ریزی قرار ملاقات ها انجام دهند. به قول بلومبرگ، «سیلزفورس»(Salesforce) در ماه سپتامبر عوامل مبتنی بر دستگاه خویش را معرفی نمود. سپس، «آنتروپیک»(Anthropic) در ماه اکتبر عوامل خویش را عرضه نمود و «اوپن ای آی»(OpenAI) هم می خواهد بعضی از آنها را در ژانویه عرضه نماید.
این دو نوع عامل، متفاوت هستند اما نقاط مشترکی دارند. «جان هورتون»(John Horton) دانشیار فناوری اطلاعات دانشگاه «ام آی تی»(MIT) که یک شرکت را برای انجام دادن تحقیقات با استفاده از هوش مصنوعی تأسیس کرده است، اظهار داشت: پژوهش های مبتنی بر عوامل شبیه سازی مانند مواردی که در این پژوهش عرضه شده اند، احیانا به صورت کلی به ایجاد عوامل هوش مصنوعی قوی تر ختم خواهد شد.
وی ادامه داد: این پژوهش نشان داده است چطور می توان از انسان های واقعی برای تولید شخصیت هایی بهره برد که به شکل برنامه نویسی/شبیه سازی در روش های غیر قابل انجام دادن با انسان های واقعی استفاده شوند.




منبع:

1403/09/06
11:40:15
0.0 / 5
13
تگهای خبر: بازی , تكنولوژی , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری