تغییر خط مشی ایکس به سود هوش مصنوعی

تغییر خط مشی ایکس به سود هوش مصنوعی

سرگرمی کامپیوتری: شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) خط مشی حریم خصوصی خودرا به روز می کند تا به اشخاص ثالث اجازه دهد مدلهای هوش مصنوعی را با داده های خود آموزش دهند. این شرکت همین طور جریمه های جدیدی را برای پاک کردن توییت ها اعمال می کند.


به گزارش سرگرمی کامپیوتری به نقل از ایسنا، شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) درحال بروزرسانی خط مشی حریم خصوصی خود است که به آن امکان می دهد داده های کاربران را در اختیار «همکاران شخص ثالث» قرار دهد تا مدلهای هوش مصنوعی را آموزش دهند.
بنظر می رسد این سیاست جدید از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ اجرائی شود.
به نقل از انگجت، خط مشی بروزرسانی شده ایکس شامل بخش جدیدی با عنوان «همکاران شخص ثالث» است.
در این خط مشی جدید آمده است: بسته به تنظیمات شما، اگر تصمیم به اشتراک گذاری داده های خود داشته باشید، ممکنست اطلاعات شما را با اشخاص ثالث به اشتراک بگذاریم یا افشا نماییم. اگر انصراف ندهید، در بعضی موارد، گیرندگان اطلاعات ممکنست از آن برای مقاصد مستقل خود علاوه بر مواردی که در خط مشی رازداری ایکس آمده است، بهره گیرند. همچون مثال برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی خود.
در صورتیکه این خط مشی به توانایی انصراف اشاره می کند، معین نیست که کاربران واقعاً چگونه باید این کار را انجام دهند.
این خط مشی به لیست تنظیمات کاربران اشاره می کند، اما به نظر نمی رسد کنترلی برای انصراف از اشتراک گذاری داده ها وجود داشته باشد.
البته این خط مشی جدید تا ماه آتی اجرائی نمی گردد، بدین سبب هنوز فرصت تغییر وجود دارد.
شرکت ایکس هنوز در این مورد اظهار نظر بیشتری نکرده است.
اگر X بخواهد مجوز داده های خودرا به شرکت های دیگر بدهد، می تواند جریان درآمدی قابل توجهی را برای شرکت های توسعه رسانه های اجتماعی بوجود آورد که با کاهش علاقه تبلیغ کنندگان بزرگ روبرو شده است.
«ایکس» علاوه بر سیاست حفظ حریم خصوصی، همین طور شرایط خدمات خودرا با مجازات های مشکل تر برای نهادهایی که درحال کاوش تعداد زیادی توییت هستند، بروزرسانی می کند. این شرکت در یک بخش جدید بیان می کند که هر کسی که بالاتر از یک میلیون پست را در هر روز ببیند یا به آن دسترسی پیدا کند، مشمول جریمه ۱۵ هزار دلاری می شود.
ایلان ماسک که مالک «ایکس» است، قبلاً از این مساله انتقاد کرده بود. سال گذشته، این شرکت بطور موقت افراد را از مشاهده توییت ها در زمانی که از سامانه خارج شده بودند، مسدود کرد. اقدامی که ماسک آنرا به همین مساله نسبت داد.


1403/07/28
09:59:15
0.0 / 5
31
تگهای خبر: آموزش , خدمات , شركت , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری