فرانسه اولین وزیر هوش مصنوعی خویش را منصوب کرد

فرانسه اولین وزیر هوش مصنوعی خویش را منصوب کرد

به گزارش سرگرمی کامپیوتری، فرانسه نخستین وزیر هوش مصنوعی را انتخاب کرد و هدف آن تبدیل شدن پاریس به قطب جهانی در زمینه قانون گذاری و نظارت بر این فناوری نوین است.


به گزارش سرگرمی کامپیوتری به نقل از ایسنا، فرانسه نخستین وزیر هوش مصنوعی(AI) خویش را در بحبوحه تغییرات سیاسی و در حالیکه این کشور برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در فناوری تلاش می کند، منصوب کرده است.
به نقل از یورونیوز، کلارا چاپاز(Clara Chappaz)، مدیر عامل سابق استارت آپ دولتی فرانس تک(La French Tech)، نقش وزیر امور خارجه هوش مصنوعی و دیجیتالی شدن را در کابینه جدید میشل بارنیه، نخست وزیر فرانسه بر عهده خواهد گرفت.
این موقعیت پیش از این شامل هوش مصنوعی نمی شد و اضافه شدن هوش مصنوعی به آن نشان دهنده جاه طلبی فرانسه برای رهبری این فناوری و برآورده کردن جاه طلبی رئیس جمهور امانوئل مکرون برای تبدیل پاریس به «شهر هوش مصنوعی» است.
از زمانیکه شرکت آمریکایی اُپن ای آی، هوش مصنوعی چت جی پی تی(ChatGPT) را در سال ۲۰۲۲ راه اندازی نمود، فرانسه رقبای هوش مصنوعی(GenAI) خود مانند Mistral AI و H را تبلیغ کرده است.
فرانسه همینطور میزبان اجلاس بین المللی هوش مصنوعی در ماه فوریه، بعد از دو نشست قبلی در بریتانیا و سئول خواهد بود.
سال گذشته، فرانسه یک استراتژی ملی هوش مصنوعی با ۵۰۰ میلیون یورو برای سرمایه گذاری در ایجاد شاخه های هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ را منتشر نمود.


1403/07/10
13:59:47
0.0 / 5
147
تگهای خبر: چت , دیجیتال , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری