تحلیل رفتاری ۴ قدرت جهانی در توسعه هوش مصنوعی

تحلیل رفتاری ۴ قدرت جهانی در توسعه هوش مصنوعی

به گزارش سرگرمی کامپیوتری، بررسی های جهانی نشان میدهد 4 کشور آمریکا، چین، ژاپن و آلمان 4 قدرت جهانی در حوزه هوش مصنوعی هستند و تحلیل رفتار آنها در این زمینه نشان میدهد در کنار سرمایه گذاری در این عرصه، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی موتور حرکت و توسعه این کشورها هستند.


امیرعباس محمدی کوشکی، سرپرست تیم اختراعات ایران و عضو رسمی ویکی آمار سازمان ملل متحد در گفت و گو با ایسنا، درباب گزارش ۲۰۲۴ سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) درباره ی وضعیت کشورها در توسعه هوش مصنوعی اظهار داشت: در گزارش WIPO 2024، اطلاعات در رابطه با هوش مصنوعی در کشورهای مختلف ارائه شده و تحلیل وضعیت هوش مصنوعی در چهار کشور برتر یعنی ایالات متحده، چین، ژاپن، و آلمان واقعیاتی را نمایان می کند همچون این که ایالات متحده امریکا به عنوان پیشرو در عرصه هوش مصنوعی شناخته می شود. این کشور دارای بالاترین تعداد پتنت ها و انتشارات علمی در رابطه با هوش مصنوعی است به شکلی که تعداد پتنت های این کشور بیش از ۱۵۷ هزار و ۴۴۶ اختراع و تعداد انتشارات علمی آن نیز ۱۰۱ هزار و ۷۸ سند علمی گزارش شد.
وی ادامه داد: همین طور ایالات متحده امریکا با سرمایه گذاری های عظیم در حوزه تحقیق و توسعه، توانسته است جایگاه نخست را در نوآوری های در رابطه با هوش مصنوعی به دست آورد و خیلی از شرکت های بزرگ تکنولوژی و دانشگاه های معتبر این کشور درحال کار بر روی پروژه های پیشرفته هوش مصنوعی هستند.

کشور چین

محمدی، با اعلان اینکه این گزارش نشان میدهد که کشور چین به سرعت درحال رشد و توسعه در حوزه هوش مصنوعی است، جایگاه این کشور در توسعه هوش مصنوعی را در رتبه دوم جهانی اعلام نمود و تصریح کرد: تعداد پتنت های ثبت شده این کشور ۱۴۹ هزار و ۶۳۲ اختراع و تعداد انتشارات علمی آن بیش از ۹۳ هزار و ۲۱۷ سند علمی است.
این عضو رسمی ویکی آمار سازمان ملل متحد اظهار داشت: دولت چین با سیاست های حمایتی و سرمایه گذاری های کلان، توانسته است بخش های مختلف تحقیقاتی و صنعتی را به سمت توسعه هوش مصنوعی سوق دهد و در این بین دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی چین نیز نقش بسیار مهمی در افزایش تعداد انتشارات علمی در رابطه با هوش مصنوعی ایفا می کنند.

کشور ژاپن

عضو رسمی ویکی آمار سازمان ملل متحد، به وضعیت کشور ژاپن در توسعه فناوری های هوش مصنوعی اشاره نمود و اظهار داشت: طبق گزارش وایپو، ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در حوزه فناوری و نوآوری است و جایگاه سوم را در هوش مصنوعی دارد به شکلی که این کشور توانست ۴۵ هزار و ۲۱۵ ثبت پتنت و ۲۷ هزار و ۹۰۶ مقاله علمی را به ثبت جهانی برساند.
وی اشاره کرد: ژاپن با تکیه بر تحقیق و توسعه و همین طور همکاریهای بین المللی، توانسته است به یک بازیگر کلیدی در عرصه هوش مصنوعی تبدیل گردد. صنایع روباتیک و الکترونیک ژاپن نیز به شکل گسترده از فناوری های هوش مصنوعی استفاده می نمایند.

کشور آلمان

وی آلمان را به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حوزه هوش مصنوعی معرفی نمود که در جایگاه چهارم جهانی قرار دارد و اظهار داشت: کسب این جایگاه توسط این کشور به سبب ثبت ۳۲ هزار و ۶۴ پتنت و انتشارات ۱۹ هزار و ۲۰۳ سند علمی است.
محمدی افزود: آلمان با داشتن اقتصاد قوی و سیستم تحقیقاتی پیشرفته، در حوزه هوش مصنوعی به دستاوردهای قابل توجهی رسیده است به شکلی که خیلی از شرکت های بزرگ صنعتی و خودروسازی آلمان از هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای تولید و توسعه محصولات جدید استفاده می نمایند.
عضو رسمی ویکی آمار سازمان ملل متحد، در آخر اشاره کرد: این گزارش نشان دهنده توانمندی ها و دستاوردهای کشورهای پیشرو در حوزه هوش مصنوعی است. ایالات متحده، چین، ژاپن، و آلمان با سرمایه گذاری های گسترده در تحقیق و توسعه، تعداد زیادی پتنت و انتشارات علمی را به خود اختصاص داده اند و نقش کلیدی در پیشبرد فناوری هوش مصنوعی ایفا می کنند. این کشورها با تمرکز بر نوآوری و توسعه فناوری، بدنبال حفظ و تقویت جایگاه خود دراین زمینه هستند.
اسامی، تعداد مقالات و پتنت های 10 قدرت جهانی در عرصه هوش مصنوعی در جدول زیر ارائه شده است:
رتبه کشور تعداد پتنت تعداد مقالات ۱ امریکا ۱۵۷۴۴۶ ۱۰۱۰۷۸ ۲ چین ۱۴۹۶۳۲ ۹۳۲۱۷ ۳ ژاپن ۴۵۲۱۵ ۲۷۹۰۶ ۴ آلمان ۲۳۰۶۴ ۱۰۲۰۳ ۵ کره جنوبی ۲۹۴۸۱ ۱۸۷۷۴ ۶ فرانسه ۱۸۳۷۲ ۱۴۵۶۲ ۷ بریتانیا ۱۷۱۴۹ ۱۳۸۳۹ ۸ کانادا ۱۵۹۳۷ ۱۲۵۰۷ ۹ هند ۱۴۳۲۱ ۱۰۸۳۹ ۱۰ استرالیا ۱۲۱۰۳ ۹۷۵۲



منبع:

1403/05/13
09:58:17
0.0 / 5
235
تگهای خبر: بازی , بهبود , تكنولوژی , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری