پیشنهاد سرمایه گذاری روی یک یا دو پلت فرم داخلی

پیشنهاد سرمایه گذاری روی یک یا دو پلت فرم داخلی

به گزارش سرگرمی کامپیوتری، یک کارشناس حرکت به سمت توسعه اقتصاد دیجیتال را نیازمند ترسیم یک نقشه راه دانست و اظهار داشت: برای آنکه بازار قابل قبولی در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شود و به نرخ مشخصی از تعداد مخاطبان و آمار داد و ستد و فروش کسب و کارهای مجازی دست یابیم، پیشنهاد می شود روی یک یا دو پلت فرم داخلی سرمایه گذاری نماییم.



حمید نجف در رابطه با راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم آن در اقتصاد به ایسنا، اظهار داشت: بخشی از بستر اصلی اقتصاد دیجیتال در شبکه های اجتماعی و قسمتی دیگر در فضای مجازی است. در کشوری مثل روسیه فردی مخترع برنامه تلگرام می شود، در چین شبکه اجتماعی تیک تاک راه اندازی می شود و در دنیا مخاطب پیدا می کند و در آمریکا با آن وسعت نهایت ۴ تا ۵ برنامه و شبکه اجتماعی از قبیل فیسبوک و توئیتر وجود دارد و یک شرکت متولی است ولی در کشور ما برنامه های گوناگونی در داخل استفاده می شود که سروش، ایتا و بله همچون آنها هستند.

وی افزود: در گام نخست برای ورود به این اپلیکیشن ها باید در داخل کشور بین بخش خصوصی و شرکتهای دولتی روی یک یا دو پلت فرم به اتفاق نظر رسید که همه کشور به سمت آن پلت فرم بروند تا هم از نظر جامعه آماری و اعضای داخلی و هم آمار فروش کسب و کارهای مجازی و داد و ستد به نرخ مشخصی برسیم و یک بازار قابل قبولی ایجاد شود، سپس در این فضا به بحث اقتصاد دیجیتال وارد شویم.

این کارشناس حوزه کار اضافه کرد: در تمام دنیا اغلب کشورهای بزرگ شاید دو یا سه شرکت هواپیمایی داخلی داشته باشند که روی آن سرمایه گذاری کنند ولی در کشور ما شرکتهای مختلف هواپیمایی هست و برخی شرکتها با دو هواپیما کار پشتیبانی و لجستیک را برعهده دارند. در قسمت شبکه های اجتماعی و فضای اقتصاد مجازی هم همینطور است؛ یک بازار قابل قبولی را هم از نظر فروش و هم تعداد کاربران به وجود آورده اند و به صورت منظم خدمات رسانی می کنند.

نجف خاطرنشان کرد: بطور حتم در بازاری که ۳۰ میلیون مخاطب دارد، بیشتر از بازاری که یک میلیون نفر مخاطب دارد، میتوان کار کرد و فعالیت اقتصادی یا اطلاع رسانی داشت بنابر این برای تبادل اطلاعات و انجام فعالیت اقتصادی و داد و ستد مجازی لازم است که روی یک یا دو برنامه متمرکز شویم و حجم آماری آن برنامه را بالا ببریم تا بازار آن تقویت شود.

وی در انتها ترسیم یک نقشه راه در مورد اقتصاد دیجیتال را خواهان شد و اظهار داشت: در بحث استفاده از پلت فرم های داخلی و اقتصاد دیجیتال نیازمند طراحی یک نقشه راه هستیم تا مخاطبان و بازاریان در درون این جریان قرار بگیرند و فرصتهای شغلی جدیدی به وجود آید.




1402/03/15
19:15:23
0.0 / 5
373
تگهای خبر: توئیتر , خدمات , دیجیتال , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
مجله سرگرمی

pcfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سرگرمی كامپیوتری محفوظ است

سرگرمی كامپیوتری

فناوری اطلاعات و بازیهای کامپیوتری