پیشنهاد سرمایه گذاری روی یک یا دو پلت فرم داخلی
به گزارش سرگرمی کامپیوتری، یک کارشناس حرکت به سمت توسعه اقتصاد دیجیتال را نیازمند ترسیم یک نقشه راه دانست و اظهار داشت: برای آنکه بازار قابل قبولی در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شود و به نرخ مشخصی از تعداد مخاطبان و آمار داد و ستد و فروش کسب و کارهای مجازی دست یابیم، پیشنهاد می شود روی یک یا دو پلت فرم داخلی سرمایه گذاری نماییم.
حمید نجف در رابطه با راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم آن در اقتصاد به ایسنا، اظهار داشت: بخشی از بستر اصلی اقتصاد دیجیتال در شبکه های اجتماعی و قسمتی دیگر در فضای مجازی است. در کشوری مثل روسیه فردی مخترع برنامه تلگرام می شود، در چین شبکه اجتماعی تیک تاک راه اندازی می شود و در دنیا مخاطب پیدا می کند و در آمریکا با آن وسعت نهایت ۴ تا ۵ برنامه و شبکه اجتماعی از قبیل فیسبوک و توئیتر وجود دارد و یک شرکت متولی است ولی در کشور ما برنامه های گوناگونی در داخل استفاده می شود که سروش، ایتا و بله همچون آنها هستند.
وی افزود: در گام نخست برای ورود به این اپلیکیشن ها باید در داخل کشور بین بخش خصوصی و شرکتهای دولتی روی یک یا دو پلت فرم به اتفاق نظر رسید که همه کشور به سمت آن پلت فرم بروند تا هم از نظر جامعه آماری و اعضای داخلی و هم آمار فروش کسب و کارهای مجازی و داد و ستد به نرخ مشخصی برسیم و یک بازار قابل قبولی ایجاد شود، سپس در این فضا به بحث اقتصاد دیجیتال وارد شویم.
این کارشناس حوزه کار اضافه کرد: در تمام دنیا اغلب کشورهای بزرگ شاید دو یا سه شرکت هواپیمایی داخلی داشته باشند که روی آن سرمایه گذاری کنند ولی در کشور ما شرکتهای مختلف هواپیمایی هست و برخی شرکتها با دو هواپیما کار پشتیبانی و لجستیک را برعهده دارند. در قسمت شبکه های اجتماعی و فضای اقتصاد مجازی هم همینطور است؛ یک بازار قابل قبولی را هم از نظر فروش و هم تعداد کاربران به وجود آورده اند و به صورت منظم خدمات رسانی می کنند.
نجف خاطرنشان کرد: بطور حتم در بازاری که ۳۰ میلیون مخاطب دارد، بیشتر از بازاری که یک میلیون نفر مخاطب دارد، میتوان کار کرد و فعالیت اقتصادی یا اطلاع رسانی داشت بنابر این برای تبادل اطلاعات و انجام فعالیت اقتصادی و داد و ستد مجازی لازم است که روی یک یا دو برنامه متمرکز شویم و حجم آماری آن برنامه را بالا ببریم تا بازار آن تقویت شود.
وی در انتها ترسیم یک نقشه راه در مورد اقتصاد دیجیتال را خواهان شد و اظهار داشت: در بحث استفاده از پلت فرم های داخلی و اقتصاد دیجیتال نیازمند طراحی یک نقشه راه هستیم تا مخاطبان و بازاریان در درون این جریان قرار بگیرند و فرصتهای شغلی جدیدی به وجود آید.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب