محبوب ترین موتورهای جست وجو در بین کاربران کامپیوتر
سرگرمی کامپیوتری: سهم گوگل از بازار جست وجوی جهانی تا مارس سال میلادی جاری، به حدود ۸۵.۵۳ درصد رسید و بینگ مایکروسافت و یاهو با فاصله بسیاری در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
به گزارش سرگرمی کامپیوتری به نقل از ایسنا، آمار استاتیستا نشان داد سهم بینگ از بازار جست و جوی جهانی، از ژانویه سال ۲۰۱۵ تا مارس سال ۲۰۲۳، به ۸.۲۳ درصد و سهم یاهو به ۲.۴۴ درصد رسید.
گوگل در بازار جهانی
از زمان معرفی موتور جست وجوی گوگل (Google Search) در سال ۱۹۹۷، این شرکت بازار جست وجو را تحت سلطه داشته است، در حالیکه سهم ابزارهای جست وجوی دیگر، حدودا ناچیز بوده است. عمده درآمد گوگل از تبلیغات است. آلفابت (شرکت مادر گوگل) یکی از بزرگترین شرکتهای اینترنتی جهان تا سال ۲۰۲۲ بوده و ارزش بازارش به ۱.۳ تریلیون دلار رسیده است. این شرکت همینطور خدماتش را به ایمیل، ابزارهای بهره وری، محصولات سازمانی، دستگاههای موبایل و حوزه های دیگر گسترش داده است. در نتیجه گوگل، یکی از پردرآمدترین شرکتهای اینترنتی به حساب می آید.
استفاده از موتور جست وجو در کشورهای مختلف
گوگل پراستفاده ترین موتور جست وجو در سرتاسر جهان است. اما در برخی از کشورها، موتورهای جست وجوی دیگری هستند که پیشتاز بوده یا تا حدودی با این سرویس جست وجوی آمریکایی رقابت می کنند. تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، بیشتر از ۶۲ درصد از کاربران اینترنت در روسیه از یاندکس استفاده کردند در حالیکه کاربران گوگل حدود ۳۶ درصد بودند. در چین، بایدو، پراستفاده ترین موتور جست وجو بوده و حدود ۸۶ درصد از کاربران اینترنت در این کشور به آن دسترسی دارند.
در کشورهای دیگر مانند ژاپن و مکزیک، مردم تمایل دارند از یاهو در کنار گوگل استفاده نمایند. در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲، حدود ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان در ژاپن گفتند در چهار هفته گذشته از یاهو استفاده کردند. همان سال، بیشتر از ۲۷ درصد از کاربران در مکزیک گفتند از یاهو بهره برده اند. موتور جست وجوی بینگ مایکروسافت، دومین موتور جست وجوی محبوب در انگلیس بعد از گوگل است.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب